متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تکنولوژي

سه شنبه 24 اسفند 1400
10:06
در کنارِ عشق

متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تکنولوژي

متاورس چيست ؟ سوالي که اين روزها ذهن همگان را درگير کرده است.

متاورس يک محيط مجازي آنلاين است. اين دنياي موازي مجازي، طيف وسيعي از عملکردها را نيز در خود جاي داده است.

اين دنياي مجازي از طريق هدست واقعيت مجازي، عينک‌هاي واقعيت افزوده و کنسول‌هاي بازي قابل دسترس است.

ايده متاورس

ايده متاورس براي اولين بار توسط نيل استيونسن نويسنده رمان Snow Crash در سال 1992 مطرح شد. در اين رمان متاورس يک فضاي مجازي و اينترنتي را در خود جاي داده است.

براي پاسخ به سوال متاورس چيست مي‌توان از تعريف فيسبوک کمک گرفت.

طبق گفته فيسبوک: متاورس دنيايي است که در آن مي‌توانيد با افراد ديگر که نمونه‌هاي مجازي آن‌ها هم در اين دنيا وجود دارد؛ تعامل داشته باشيد و زندگي کنيد.

متاورس چيست؟

s7_c1hz.jpg

دنياي متاورس ترکيبي از فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و اينترنت است.

بسياري از افراد تصور مي‌کنند متاورس شبيه مواردي است که در داستان‌هاي علمي تخيلي است. در حال حاضر هيچ کس به طور دقيق نمي‌داند که دنياي Metaverse به چه شکل خواهد بود. اما بسياري از ويژگي‌هاي اصلي آن مشخص شده است. متاورس دنيايي فيزيکي و مجازي را در بر مي‌گيرد. همچنين بر يک اقتصاد کاملا کارآمد نيز متمرکز است.

اين فناوري اين امکان را براي کاربران فراهم مي‌کند که با سهولت نسبي در مکان‌هاي مختلف آن حرکت کنند. همچنين از کالاهاي خريداري شده و آواتارهاي خود نگهداري کنند. در دنياي متاورس کاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر ديگر، به صورت همزمان از مکاني به مکان ديگر بروند. همچنين در ادامه مي‌توانيم براي درک بهتر به بازي‌هايي مانند سيمز و سکند لايف اشاره کنيم. در اين بازي‌ها شما يک شخصيت مجازي را مي‌سازيد و کارهاي آن را کنترل مي‌کنيد. حال تفاوت اين بازي‌ها با دنياي متاورس اين است که شما يک شخصيت مجازي را نمي‌سازيد بلکه خودتان به اين دنيا ورود مي‌کنيد و يک آواتار از شما وارد اين دنيا مي‌شود.

هرکاري که در اين دنيا انجام دهيد ديگر يک کاراکتر کد نويسي شده نيست، خود شما به کمک يک هدست و عينک وارد اين دنياي مجازي خواهيد شد. در دنياي موازي مجازي تقريبا هرکاري که در دنياي واقعي انجام مي‌دهيد؛ مي‌توانيد انجام دهيد.همچنين مي‌توانيد بسياري از کارهايي که در واقعيت امکان انجام آن را نداريد؛ در دنياي متاورس بدون محدوديت انجام دهيد. به عنوان مثال مي‌توانيد ظاهر خود را به شکل مورد علاقه خودتان طراحي کنيد.

حتي مي‌توانيد با طراحي و ساز و کارهاي اعمال شده در متاروس کار کنيد و کسب درآمد کنيد. در اين دنيا مي‌توان زندگي رويايي که در واقعيت به آن نرسيديد را آن‌جا تجربه کنيد.

اهميت متاورس

حتي اگر دنياي متاورس نتواند به آينده‌اي که در سر دارد، دست يابد؛ مي‌تواند نحوه تعامل ما با دنياي ديجيتال را تحت تاثير قرار دهد. يک تجربه مجازي جمعي مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي را براي توليدکنندگان محتوا، گيمرها و هنرمندان ايجاد کرد.

دنياي Metaverse مي‌تواند به يک صنعت تريليون دلاري تبديل شود. همچنين مي‌تواند محلي براي سرگرمي، تجارت و حتي محل کار باشد. اين فناوري به عنوان توسعه‌اي از اينترنت توصيف نمي‌شود؛ بلکه جايگزيني براي آن است که با استفاده از فناوري بلاک چين و برنامه‌هاي غيرمتمرکز ساخته مي‌شود.

مشکلات متاورس

اين دنيا براي واقعيت زيادي خوب است.

مشکلات متاورس چيست؟ اولين مشکل اين است که تعاملات انساني کم مي‌شود و مانند فيلم ماتريکس نمي‌توانيم انسان‌ها را از شخصيت‌هاي کامپيوتري تشخيص دهيم.

مشکل بعدي عدم وجود قوانين است. قرار است که يک دنياي مجازي ساخته شود که تمامي قوانين از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به اين موضوع است که چه شرکت‌هايي با چه اهدافي در اين دنياي موازي مجازي قصد سرمايه‌گذاري دارند. متاورس پروژه‌اي نيست که يک شرکت بتواند به تنهايي آن را عملي کند. زماني که متوجه اين موضوع مي‌شويم که فيسبوک روي چنين ايده‌اي سرمايه گذاري کرده است؛ اين سوال پيش مي‌آيد که چه تضميني وجود دارد که با تبليغات بي‌شمار در اين دنيا مواجه نشويم.

متاورس هنوز يک ايده است و کلي سوال بي‌جواب دارد.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

همه چيز درباره ي روشنايي هوشمند

شنبه 21 اسفند 1400
18:43
در کنارِ عشق

همه چيز درباره ي روشنايي هوشمند

روشنايي هوشمند يکي از قابليت هاي خانه هوشمند است که به روش هاي مختلفي قابل دسترسي است. اين مقاله براي آشنايي با اين روش ها نوشته شده است

روشنايي هوشمند يکي از قابليت هاي جذاب خانه هوشمند است. به دليل نقش پر رنگ روشنايي در زندگي امروز، اين بخش از خانه هوشمند از اهميت بالايي برخوردار است. کنترل هوشمند روشنايي بخش جدايي ناپذير اغلب ساختمان هاي هوشمند است.

براي ارائه اين امکان در يک ساختمان راهکارهاي متفاوتي وجود دارد. شرکت هاي توليد کننده و ارائه دهنده خدمات براساس نياز کاربر و تجهيزات موجود اين بخش از سيستم را اجرا مي کنند. در اين مقاله به بررسي دقيق اين بخش از خانه هوشمند خواهيم پرداخت. با من همراه باشيد

خانه هوشمند چيست؟

در ابتداي صحبت اشاره کردم که روشنايي هوشمند يکي از قابليت هاي خانه هوشمند است. اما خانه هوشمند چيست؟ تصور کنيد شب هنگام که براي خواب به تختخواب رفته ايد متوجه روشن ماندن لامپ هاي پذيرايي مي شويد. حالت بدتر زماني است که به سفر رفته ايد و فکر باز بودن شير اصلي گاز شما را آزار مي دهد … .

براي مواجه نشدن با اين وضعيت ها يک راهکار هوشمندانه وجود دارد. با استفاده از خانه هوشمند مي توانيد در هر لحظه و از هرکجاي دنيا خانه خود را تحت کنترل درآوريد. تنها چيزي که به آن نياز داريد يک تلفن همراه هوشمند است که اينترنت متصل شده است.

نرم افزار کاربردي خانه هوشمند رابط کاربري شما با خانه هوشمند است. تجهيزات هوشمندسازي ساختمان به اينترنت متصل شده و امکان دسترسي به آن ها از طريق موبايل فراهم مي شوند. همچنين زماني که در خانه حضور داريد بدون نياز به اينترنت و به کمک موبايل مي توانيد آن ها را کنترل کنيد.

علاوه بر کنترل روشنايي هوشمند، امکانات ديگري نيز در خانه هوشمند قابل ارئه هستند که از آن جمله مي توان بهخ موارد زير اشاره کرد:

  • هوشمند سازي لوازم برقي
  • هوشمند سازي پرده و کرکره برقي
  • نورپردازي هوشمند
  • کنترل شيرهاي اصلي آب و گاز
  • کنترل هوشمند تجهيزات سرمايش و گرمايش
  • و

کنترل روشنايي هوشمند

اکنون به بررسي راه هاي مختلف ارائه روشنايي هوشمند مي پردازيم. براي اينکار به سخت افزاري نياز داريم که از يک سو با اينترنت در ارتباط باشد و از سوي ديگر جريان برق لامپ را کنترل کند. اغلب اين قابليت خانه هوشمند به دو طريق قابل ارائه است:

  • کليد لمسي هوشمند
  • رله هوشمند

هر يک از اين راهکارها مزايا و چالش هايي دارند. از سوي ديگر اجراي هر کدام نياز به الزاماتي دارد که گاهي اوقات براي ما ايجاد محدوديت مي کنند. مهم ترين نکته اي که قبل از انتخاب هر يک از اين راهکارها بايد مورد توجه قرار دهيد، زيرساخت مورد نياز براي اجراي پروژه است.

بيشتر بخوانيد: سيستم هاي امنيتي تجهيزات امنيتي خانه اسمارت سکيوريتي شهر هوشمند

کنترل روشنايي با کليد لمسي هوشمند

استفاده از کليد هوشمند براي کنترل روشنايي راهکاري ساده و در دسترس است. اين کليدها به راحتي جايگزين کليدهاي سنتي شده و امکان روشنايي هوشمند را فراهم مي کنند. اين کليدها ظاهر زيبايي دارند و به عنوان يک المان دکوراتيو مي توان از آن ها ياد کرد. رنگبندي اين کليدها متنوع است و متناسب با نياز پروژه و سليقه کاربر انتخاب مي شوند.

به عنوان مثال کليدهاي لمسي هوشمند گلدور در رنگ هاي سفيد، مشکي و بژ عرضه مي شوند. علاوه بر اين تعداد پل کليدها متنوع است و در انواع يک پل، دو پل، سه پل، چهار پل، شش پل و هشت پل عرضه مي شوند.

براي کنترل روشنايي هوشمند کافي است کليدهاي سنتي را با کليد هوشمند جايگزين کنيد. سپس کليد لمسي هوشمند و.اي فاي را به اپليکيشن معرفي کنيد و از هرجاي دنيا به کليد خود دسترسي داشته باشيد.

رله هوشمند و روشنايي هوشمند

رله هوشمند را مي توان به عنوان پرکاربردترين ابزارک خانه هوشمند معرفي کرد. کنترل روشنايي هوشمند تنها يکي از کاربردهاي رله هاي هوشمند است. وظيفه اصلي اين ابزارک، قطع و وصل جريان برق است. درست مانند يک فيوز. بنابراين مي توان از آن ها براي کنترل کليه وسايل برقي بهره برد. رله هوشمند در دو نوع تابلويي و توکار توليد مي شوند.

رله هاي توکار ابعاد کوچکي دارند و در پشت کليد و پريزهاي سنتي نصب مي شوند. اما رله هاي تابلويي ابعادي معادل چند فيوز مينياتوري دارند و در داخل تابلو برق نصب مي شوند. رله هاي توکار استفاده راحتي دارند و براي استفاده از آن ها نيازي به ايجاد تغيير در سيم کشي نيست. محدوديت اين رله ها در ميزان جريان قابل تحمل توسط آن هاست. براي استفاده از رله هاي تابلويي لازم است سيم کشي تغيير کند.

در اين سيستم کليه سيم ها داخل تابلو برق تجميع مي شوند. به دليل اين محدوديت کنترل روشنايي هوشمند با رله تابلويي در ساختمان هاي ساخته شده کار دشواري است.

جمع بندي روشنايي هوشمند

در اين مقاله دو راهکار قابل اجرا در خانه هوشمند براي کنترل روشنايي را معرفي کرديم. شما مي توانيد متناسب با نيازهاي پروژه، سليقه، زيرساخت موجود و بودجه هوشمندسازي هريک از آن ها را انتخاب کنيد. توصيه مي کنيم حتما قبل از اقدام به خريد اين تجهيزات از تطابق زيرساخت پروژه با تجيزات انتخابي خود اطمينان حاصل کنيد.


برچسب ها: همه , چیز , درباره , ی , روشنایی , هوشمند ,
[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ميثم شکري ساز کيست و چگونه در جواني موفق شد؟

پنجشنبه 19 اسفند 1400
20:25
در کنارِ عشق

ميثم شکري ساز کيست و چگونه در جواني موفق شد؟

دکتر ميثم شکري ساز يکي از جوان ترين و موفق ترين مديران و کارآفرينان جوان کشور است. وي داراي مدرک دکتري کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي، MBA مديريت از دانشگاه Ashtenbaisse آلمان و دانشگاه امير کبير تهران و ليسانس مديريت صنعتي است.

ميثم شکري ساز کيست و چگونه در جواني موفق شد؟

موفقيت سن نمي شناسد! در هر سني مي توانيد ايده هاي خود را اجرا کنيد و با برنامه ريزي، تلاش و پشتکار بالا به موفقيت برسيد. فرقي نمي کند پير باشيد يا جوان، فقط مثل دکتر ميثم شکري ساز شروع کنيد.

شايد براي شما هم اين سوال پيش بيايد که اين شخص کيست؟ ميثم شکري ساز با تنها 34 سال سن يکي از جوان ترين مديران و کارآفرينان کشور است.

دکتر شکري ساز بدون هيچ سني به موفقيت هاي زيادي دست يافت که مهمترين آنها انتخاب وي براي سمت مدير فناوري اطلاعات در سال 1396 مي باشد.

https://www.jahannews.com/news/736981/%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AB%D9%85-%D8%B4%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

اطلاعاتي در مورد اين کارآفرين جوان

همانطور که قبلا ذکر شد، دکتر ميثم شکري ساز يکي از جوان ترين و موفق ترين مديران و کارآفرينان جوان کشور است. وي داراي مدرک دکتري کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي، MBA مديريت از دانشگاه Ashtenbaisse آلمان و دانشگاه امير کبير تهران و ليسانس مديريت صنعتي است.

با توجه به موفقيت و رزومه چشمگير اين مدير جوان، وي مشاور ارشد مديريت، بازاريابي، کارآفريني، ارتباطات و منابع انساني است.

در کنار اين فعاليت ها، دکتر شکري ساز در عرصه فرهنگي و آموزشي بسيار فعال بوده و بيش از 12 عنوان کتاب نوشته يا ترجمه کرده است.

از جمله مهم ترين آنها مي توان به قدرتمندترين ها، توهم هوش 1 و 2، رابطه بين فرد و سازمان، مذاکره خالي، بازاريابي گوريل، بازاريابي مدرن و ... اشاره کرد.

از ديگر افتخارات و دستاوردهاي ميثم شکري ساز مي توان به دريافت سپر تقدير از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دريافت تنديس رعايت حقوق وزارت صمت در 3 سال متوالي (96 97، 98) و بسياري از افتخارات کوچک و بزرگ ديگري را متذکر شد.

دکتر شکري ساز معتقد است با يادگيري، آموزش و تلاش بيشتر مسير رشد و موفقيت آسان مي شود. آموزش الکترونيکي و مجازي يکي از اولين دستاوردهاي ميثم شکري ساز در زمينه آموزش و يادگيري است که در سال 1387 با هدف ايجاد تغييرات و تحولات گسترده در سيستم هاي آموزشي معرفي شد.

اگر به گذشته يعني دهه هشتاد نگاه کنيم، روش ها و ساختار آموزش بسيار سنتي و ساده بود. شايد در آن سال ها اين تصور که يادگيري و يادگيري مجازي و الکترونيکي بدون نياز به حضور فيزيکي در کلاس درس در آينده رايج شود، دور از انتظار و منطقي بود! اما امروزه مي بينيم که با استفاده از تکنولوژي هاي مختلف مي توان در کمترين زمان و با بالاترين کيفيت آموزش داد و ياد گرفت.

حوزه فعاليت ميثم شکري ساز به همين جا ختم نمي شود و همانطور که اشاره کرديم اين مدير جوان فعاليت هاي مختلفي را در زمينه هاي مختلف انجام مي دهد. بهره مندي از توانايي ها، استعدادها، تلاش، پشتکار، علم و آموختن از مهمترين مواردي است که ميثم شکري ساز را در اين امر به موفقيت رساند.

اين کارگردان جوان نه تنها با توجه به کهولت سن و تنها با تکيه بر همين موارد، نه تنها توانست در اين سن به بسياري از اهداف خود دست يابد، بلکه توانسته خدمت بزرگي به جامعه علمي پژوهشي يک کشور ارائه دهد.


[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

داکرومات چيست

پنجشنبه 5 اسفند 1400
0:55
در کنارِ عشق

داکرومات چيست

داکرومات اصلي ترين پوشش معدني است که بيشتر در توربين هاي بادي، کاميون هاي سنگين، دريايي، کشاورزي، تجهيزات ساختماني و صنايع هوافضا و غيره استفاده مي شود.

يک پوشش داکرومات با کيفيت خوب داراي ويژگي هاي مختلفي مانند حفاظت در برابر خوردگي چهار طرفه، حفاظت از عمل گالوانيکي و غيرفعال شدن است. اکسيدهاي روي و کربنات‌ها مي‌توانند به ناحيه آسيب‌ديده بروند و پوشش را بازسازي کنند، اين امر خود ترميم پوشش داکرومات را امکان‌پذير مي‌کند.

پوشش داکرومات مزاياي مختلفي را ارائه مي دهد. داکرومات 5-7 ميکرون و داکرومات L 7-9 ميکرون است. پوشش داکرومات نيازي به تردي هيدروژني، اسيد شويي يا آبکاري الکتريکي ندارد. مواد تشکيل دهنده دو فلز مقاوم در برابر خوردگي هستند. ماهيت معدني آن را در برابر حلال هاي آلي مقاوم مي کند. پوشش داکرومات مقاوم در برابر حرارت و رسانا است. مقاومت در برابر پاشش نمک است. در برابر خوردگي محافظت بيشتري نسبت به روي دارد. جدا از تمام اين ويژگي ها، پوشش داکرومات داراي مزاياي زيست محيطي نيز مي باشد، زيرا از فلزات غير سمي تشکيل شده است. از آنجايي که بر پايه آب است، عاري از ساير حلال هاي سمي است

انواع پوشش داکرومات بر اساس خواص

BASECOAT: اين روکش از فلکس آلومينيوم روي با کلاسورهاي مختلف به رنگ نقره اي ساخته شده است.

داکرومات 310/320: اين روکش آلومينيوم روي مبتني بر کروم شش ظرفيتي است. آنها در بست ها، مهره ها، فنرها، گيره هاي شلنگ و غيره استفاده مي شوند.

داکرومات 500: اين روکش آلومينيوم روي مبتني بر کروم شش ظرفيتي است که خود روغن کاري مي شود و در اتومبيل، ساختمان، آسياب بادي و غيره استفاده مي شود.

Geomet 720: اين روکش ورقه اي آلومينيومي بر پايه سيليکات است که کاملاً عاري از کروم است. در بست ها، مهره ها، فنرها، گيره هاي شلنگ، خودرو و ساخت و ساز استفاده مي شود.

Geomet 321: اين نيز پوشش ورقه‌اي آلومينيوم روي مبتني بر سيليکات است

کاملا عاري از کروم در بست ها، مهره ها، فنرها، گيره هاي شلنگ، خودرو و ساخت و ساز استفاده مي شود.

Geomet 500: اين نيز پوشش ورقه‌اي آلومينيوم روي سيليکات است

کاملاً عاري از کروم است، خود روغن کاري مي شود. مورد استفاده در خودرو، ساخت و ساز، آسياب بادي و غيره

Geomet 320/360: اين يکي ديگر از پوشش هاي ورقه اي آلومينيوم روي پايه سيليکات است که کاملاً عاري از کروم است. محتواي آلومينيوم بالايي دارد و مقاومت حرارتي بهتري را ارائه مي دهد. به خصوص براي ديسک ترمز استفاده مي شود.

به دليل خواص، کاربردها و مزاياي آن، انواع مختلف پوشش هاي داکرومات تقاضاي زيادي در بازار دارند. توليد کنندگان زيادي

انواع داکرومات

پوشش داکرومات داراي کاربر هاي بسيار وسيع و ارزشمندي در صنعت ميباشد ، مقاومـت بسـ?ار با? در برابر خوردگ? ، حرارت ، عدم ا?جـاد تـردي ه?ـدروژن?، سازگاري با پوشش هاي بعدي و مقاومـت بـ? نها?ـت در برابـر خوردگ?گالوان?ک از جمله آنها ميباشد . براي مثال در کشور ژاپن شرکت هاي تول?د کننده خودرو ، اکثر قطعات خودرو را با پوشش داکرومات پوشش دهي م? کنند ، هم چن?ن براي ابزار آ?ت جنگـ? در ايالات متحده آمريکا ، اسـتانداردهاي نظـام? بر اساس پوشش داکرومات (MIL-C-87115 Dacrotized) بــهمنظــور ا?جــاد مقاومت در برابر خوردگ? در نظر گرفته شده است . در مهندس? شهرسازي ا?نپوشش به عنوان ?ک فرآ?ند اصل? در پروژه هاي ساخت تونل ، بزرگراه و پروژه هاي ب?شمار ساخت مترو بـه کـار رفته و ميرود .
محلول داکرومات ?ک ماده محلول درآب حاوي مواد تفلون?، ذرات ر?ز روي، آلـوم?ن?م ، cro3،cr2o3 و غ?ـره است. مواد تفلون?،mcro3 وmcr2o3 به شکل غ?ر محلول در آب به عنوان چسببراي به هم پ?وسـتن ذرات ر?ز روي و آلوم?ن?م که در چند?ن ??ه ورقه ورقه ميباشد براي ا?جاد?ک ??ه پوشش? به کار م? رود .

پوشش داکرومات
ح?ل در منطقه پ?شگرم کوره پخت در دماي 100 درجه سانتيگراد بخار شده و مواد روي قطعه خشک مـ? شـود . و در دمـاي حدود 320 الي 350 درجه سانتيگراد پودرهاي آلوم?ن?م و روي کام?"روي قطعه پخت م? شود و ا?ن ??ه مانع? محکـم بـ?ن قطعـه و اکس?ژن و رطوبت ا?جاد م? کند.اس?د کروم در پوشش داکرومات مثل روي سطح آهن را غ?ر فعـال مـ? کنـد . ضمنا" سطح آهن با س?ستم آند قربان?شونده روي محافظت م? شود.
از کاربردهاي متنوع پوشش داکرومات در صنعت ميتوان به موارد زير اشاره نمود :

-
صنعت خودرو :
پيچ و مهره ، واشر ، لوله هاي آب ، فنر ، بست ، قطعات پرسي و ...
-
صنايع دريايي :
قطعات خارجي موتور ، بست ها و لوله هاي آب ، تجهيزات سبک ، زنجير ها و ....

-
صنايع ريلي :
پيچ و مهره ، واشر ، بست ، ريل ، فنر و ...

-
صنايع کشاورزي و گلخانه اي :
يچ،مهره،واشر،بست ريل،قطعات پرسي و قطعات در مجاورت آب و رطوبت
- نيروگاه ها و تاسيسات انتقال نيرو :
يراق آلات ، پيچ،مهره،واشر،اتصالات و...


برچسب ها: داکرومات , چیست ,
[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هرچيزي که بايد در باره کاشت نهال بدانيد

سه شنبه 3 اسفند 1400
9:21
در کنارِ عشق

کاشت تخصصي نهال به رعايت نکاتي مهم و اصولي نياز دارد، براي اطلاع از اين نکات پيشنهاد ميکنيم تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشد.

هرچيزي که بايد در باره کاشت نهال بدانيد

اين روز ها،روز هاي است که در گوشه و کنار شهر و حتي حياط خانه و ساختمان مي توان بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران درختي کاشت.فقط بايد حفره اي ايجاد کرد و ريشه هاي رونده نهالي را در آن جا داد تا بعدهادرخت خوش قد و بالايي سايه بگستراند و عضوي از طراوت و سيستم تنفسي شهرمان شود.

درخت را در هر زماني ميتوان اما کارشناس ها بهترين زمان را اسفندماه مي دانند.اين مطلب توسط کارشناسان آکين نهال تهيه شده است و راهنماي سريعي است در مورد اينکه در شهر هاي بزرگ چگونه ريشه هاي يک نهال را به خاک بسپاريم و چه کنيم تا اين نهال بگيرد و به مجموعه درخت هاي شهرمان افزوده شود.

زمان مناسب کاشت چه وقت است؟؟

ميگويند که نهال را هنگامي که خواب است بايد کاشت تا وقتي که بيدار شد،ريشه هاي خود را توي خاک ببيند و سرحال بيايد.فاصله کاشتن نهال تا بيدار شدن آن نيز نبايد زياد باشد که يخ بزند.بنابراين اسفندماه و روز هاي آغازين بهار ، بهترين زمان براي کاشت نهال است.اين اتفاق بهتر است در روزي بيفتد که باد چنداني در حال وزيدن نيست.

باد شديد ممکن است نهال نوپا را کج کند و حکايت خشت اول و ثريا را رقم بزند.البته اينطور نيست که در باقي روزهاي سال نتوان درخت کاشت.نيمه دوم سال و خصوصا 3ماه زمستان،زمان مناسبي براي کاشت نهال محسوب ميشود.

چه نوع نهالي بکاريم؟؟

درخت ها انواع گوناگوني دارند اما در يک تقسيم بندي جامع ميتوان آنها را به مثمر يا ميوه اي وغير مثمر يل تزئيني تقسيم کرد.درخت هاي مثمر با توجه به اينکه با ميوه هايشان بخشي از زحمات باغبان را جبران ميکنند،طرفداران بيشتري دارد.ولي اين درخت ها مقاومت کمتري از درخت هاي تزئيني دارند و با توجه به آلودگي هوا و شرايط اقليمي،اغلب آنها در شهرهاي بزرگ نمي گيرند و به بار نمي نشينند.

بسياري از مراکز توزيع گل و گياه در اسفند ماه به فروش نهال مشغولند نهال فروشان دوره گرد هم افزون بر فروش نهال به آماده سازي و کود دهي خاک باغچه مي پردازند.

اگر اصرار به کاشت درخت هاي مثمر داريد،بهتر است سراغ درخت هايي مثل نارنج،خرمالو،انگور وتوت برويد که از درخت هاي مثمر مقاوم محسوب مي شوند و بر خلاف درخت هايي مثل گيلاس ، چندان افاده ندارند و احتمال به بار نشستنشان بيشتر است.

بد نيست به يک فوت کوزه گري هم در مورد درخت هاي مثمر توجه کنيم که کارشناس ما بر اثر تجربه کسب کرده است او ميگويد که وقتي درخت شکوفه داد بايد آبياري آن را متوقف کرد و تا زماني که شکوفه ها نريخته و ميوه شکل نگرفته به آن آب نداد.

نهال هايمان را کجا بکاريم؟

نهال براي باليدن و درخت شدن،نياز اساسي به آفتاب مستقيم دارد.به غير از آفتاب،خاک هم منبع مهم تغزيه براي نهال است.بنابراين اگر درختي گردن کلفت کنار نهال نوپا قرار دارد،بايد به اين انديشيد که آيا چيزي از منابع غذايي براي نهال جوان باقي ميگذارد؟

در نقطه اي که قرار است ريشه هاي نهال به خاک سپرده شود بهتر است تا شعاع حداقل2متري،گياه ديگري در خاک نباشد اگر قصد داريد چند نهال را با هم بکاريد متناسب با نوع نهال بايد بين آنها فاصله بگذاريد مثلا درخت توت به پر شاخ و برگ بودن معروف است و طبيعتا نهال توت بايد فاصله اي 3تا4متري با نهال کناري داشته باشد اما اگر ميخواهيد درختي مثل سرو تبريزي که راه آسمان را ميگيرد بکاريد فاصله 1.5ال2متر کافي است.

چقدر به مراقبت نيازدارد؟

مرسوم است که بلافاصله بعد کاشت نهال ، آن را آبياري ميکند اين آبياري ، حکم نخستين تغديه نهال در خانه جديد را دارد.نهال هاي نوپا معمولا در خطر جابجايي ريشه قرار دارد و اين جابجايي ممکن است در اثر ضربه اي آرام و يا وزش باد اتفاق بيافتد،بنابراين در کنار نهال ، چوبي که به قيم معروف است را درون خاک فرو ميکنند و نهال را با نخ ويا پارچه به آن ميبندند.

فقط بايد مراقب بود که وقتي قيم در خاک فرو ميرود به ريشه هاي نهال صدمه نزند بعضي از درخت ها به آبياري روزانه نيازندازند اما نهال را صرف نظر از اينکه قرار است چه درختي شود،بايد هر روز آبياري کرد و ميزان آب بايد به اندازه اي باشد که نهال اصطلاحا سيراب شود و آب به ريشه اش برسد.

معمولا در پاي نهال،گودال کوچکي ايجاد ميکند که معياري براي اندازه گيري آب مورد نياز است اين گودال بايد هر روز پر شود و براي پر شدن معمولا4ليتر آب لازم دارد اگر بعد از1و2ماه حس کرديد که نهال ريشه اش را درون خاک پهن کرده و جان گرفته مراقبت ويژه را به پايان ببريد.

چطور گودال کاشت را آماده کنيم؟

براي کاشتن نهال بايد گودالي حفر شود که نه چندان عميق و نه چندان کم عمق باشد ريشه هاي نهال بايد کاملا درخاک پنهان شود ايتداي ساقه يا آنجا که ريشه پايان ميرسد بايد دقيقا در سطح خاک قرار گيرد پس عمق حفره را بايد مناسب با اندازه ريشه تعيين کرد.

خاکي که نهال در آن قرار ميگيرد بايد آري از مصالح ساختماني باشد بهتر است مقداري ماسه به خاک افزوده شود تا از فشردگي خاک کاسته شده و آب راحت تر به ريشه برسد نسبت 10به 1بين خاک و ماسه نسبت خوبي است نهال را بصورت کاملا قائم داخل گودال بگذاريد و گودال را با خاکي ترکيب شده با کود دامي پر کنيد.کود گاوي از باقي انواع کود بهتر است خاک را به آرامي بفشاريد تا صاف و يکنواخت شود.ساکنان تهران ميتوانند با شماره 137 تماس بگيرند و در بخش ثبت درخواست ها نشان منزل خود را اعلام کنند تا ماموران ظرف48ساعت با نهال هاي شاداب از راه برسند و نسبت به فضاي باغچه نهال رايگان به آنها تحويل دهند.

چطور از سلامت نهال مطمئن شويم؟

کاشت يک چوب خشک و رسيدگي فراوان به آن ، هرگز باعث پديد آمدن درخت نمي شود.بنابراين پيش از کاشت نهال بايد از سلامت آن مطمئن شويد بررسي کنيد که ساقه نهال انحناي خاصي نداشته باشد و علائمي از بيماري مثل لکه يا خشکي بر آن مشاهده نشود اما مهمترين قسمت ريشه نهال است بيماري هاي نهال را ميتوان با سم و دارو رفع کرد.

اما صدمه هايي که به ريشه اش وارد شده مداوا ندارد گاهي اوقات براي بيرون کشيدن نهال از خاک،ساقه آن را ميکشند يا بيل را کنار ساقه با شدت در خاک فرو ميبرندکه باعث قطعي ريشه ها ميشود و رسما حيات نهال را به پايان ميبرد پس به عنوان مهمترين معيار،دقت کنيد که نهال پر ريشه باشد.

چند نکته درختي!!!

گاهي منابع غذايي خاک را مصرف ميکند و خاک به مرور در تغذيه گياهان ناتوان ميشود براي بازيابي توان خاک به آن کود مي افزايند که به دو روش انجام ميگيرد.

روش اول:

بخش سطحي نام دارد که در ريختن کود و يکنواخت کردن آن در سطح خاک خلاصه ميشود.

روش دوم:

روش دوم که چال کود خوانده ميشود،کمي سخت تر و بسيار موثر است،اطراف درخت چند حفره به ابعاد حدود30سانتي متر کنده شده و با کود پر ميشود بهترين زمان براي کود دهي همين روز ها يعني اواخر زمستان است مناسبترين زمان براي شخم زدن باغچه فصل پاييز و پيش از آغاز يخبندان است.

باغبان ها بر اين باورند که يخ زدن زمين باعث از بين رفتن آفت خاک ميشود و برا ين اساس زمستان هايي که يخبندان پنداني نداشته باشد براي آنها نشان خوبي نيست.

زير و رو کردن خاک باغچه يا همان شخم زدن باعث تقويت و افزايش نفوذ پذيري خاک ميشود و بهتر است که همزمان مقداري کود دامي نيز به خاک افزوده شود از نهاي که امثال کاشته شده انتظار نمي رود که در زمستان سال بعد به درختي تنو مند تبدييل شود بنابراين در زمستان بعدي نياز به مراقبت هايي دارد اگر نهال مثمر است بهتر اسن کيسه اي روي شاخه برگ آن کشيده شود چون اينگونه نهال ها مقاومت کمي دارند و ممکن است يخ بزند و از خواب زمستاني بر خيزد اما يخ زدن خاک در پاي نهال ها اتفاق خوبي است و باعث نابودي آفات ميشود.

نهالستان اکين نهال هر روزه آماده‌ي مشاوره و پاسخ به خريدارن حضوري و غيرحضوري ( تلفني) است.


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ارتودنسي ني ني سايت

شنبه 30 بهمن 1400
23:53
در کنارِ عشق

ارتودنسي ني ني سايت

ارتودنسي به عنوان يکي از عمل‌هاي زيبايي دندان بوده که نقش مهمي در زيبايي چهره و خنده‌هاي شما ايفا مي‌کند. بر اين اساس لازم است براي انجام ارتودنسي با مراجعه به يک دندان‌پزشک مجرب اقدام به اين کار نماييد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي ارتودنسي ني ني سايت بپردازيم.

ارتودنسي دندان چيست؟

ارتودنسي دندان را مي‌توان نوعي درمان دانست که در دندانپزشکي رايج است. در اين درمان معمولاً به‌وسيله يک سيم که به دندان‌ها متصل مي‌شود مشکلات و ناهنجاري‌هاي دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت يکدست شده در مي‌آيند.

به طور کلي در درمان ارتودنسي معمولاً يک سيم فلزي درون دهان و روي دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و يکدست شوند. لازم است بدانيد که درمان ارتودنسي توسط وسايل مختلفي انجام مي‌شود که در اينجا به مهم‌ترين آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسي و ايمپلنت را داريد ، لينک زير مي تواند براي شما مفيد باشد.

اول ايمپلنت يا ارتودنسي

براکت؛ اين نوع ارتودنسي که رايج‌ترين نوع آن مي‌باشد به‌وسيله سيم‌کشي و نگين‌هاي براکت به دندان‌ها چسبيده شده و به نوعي در نقش دستگيره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزي، سراميکي و پشت دنداني توليد مي‌شوند.

اينويزيلاين؛ اين نوع ارتودنسي نيز همانند ساير انواع آن بوده و دندان‌ها را به جايگاه مناسب‌تري هدايت خواهد کرد. اين نوع ارتودنسي از جنس پلاستيک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگير؛ اين وسيله نيز بيشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسيله‌اي بوده که روي سر افراد قرار مي‌گرفته و از جلو نيز بوسيله يک حلقه فلزي دور دندان‌هاي آسياب انداخته مي‌شده است.

بايت پليت؛ اين نوع از ارتودنسي نيز براي حل مشکلات فک مورد استفاده قرار مي‌گيرد، به اين صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمي‌دهد دهان بيش از حد باز شود.

فنر الاستيک؛ اين وسيله نيز نوعي فنر فلزي بوده که به براکت دندان‌هاي آسياب بالا و پايين متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ اين وسيله نيز معمولاً در زمان رشد اسکلتي در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بين دندان‌هاي بالا و پايين کمک فراواني خواهد کرد.

مراحل ارتودنسي دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسي دندان يکي از روش‌هاي بسيار مهم براي درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ايجاد ترکيب زيبا و شکيل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسي دندان معمولاً به يک صورت انجام مي‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و ميزان بهم ريختگي فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اينجا به صورت اجمالي به مراحل ارتودنسي دندان اشاره خواهد شد.

در اولين مرحله دندان‌پزشک دندان‌هاي شما را مورد معاينه قرار داده و در صورت نياز با انجام عکس‌برداري مشکل دندان‌هاي شما را مشخص نموده پس شيوه درمان و هزينه‌هاي آن را هم براي شما توضيح خواهد داد.

در مرحله بعد نياز است تا وضعيت دندان‌ها و لثه‌هاي شما نيز مورد بررسي قرار گيرد. در واقع اگر لثه‌هاي شما دچار عفونت يا تحليل رفتگي باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسي دندان نماييد. همچنين اگر دندان پوسيده‌اي داشته باشيد نيز ابتدا بايد آن را درمان نماييد.

ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

بعد از همه اينها لازم است بر اساس نوع ارتودنسي و جنس دندان‌هاي شما عمل درمان و سيم‌کشي را آغاز نمايد.

ابتدا متخصص ارتودنسي نگين براکت را به چسب مخصوصي آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان ماليده مي شود. پس از آن نيز نگين براکت را روي دندان مي‌چسباند. اگر نوع چسب از موادي باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسي با تاباندن نور مخصوصي چسب را سخت‌تر مي‌کند. اين کار براي تک‌تک دندان‌ها انجام مي‌شود. سپس بند ارتودنسي که يک حلقه فلزي پهن مي‌باشد، دور دندان آسياب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده مي‌شود. لازم به ذکر است که سيم ارتودنسي به يک حلقه وصل مي شود و سپس به دانه‌دانه نگين‌هاي براکت نيز متصل خواهد شد. اتصال اين سيم معمولا از طريق شياري صورت مي‌گيرد که در نگين براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسي چقدر است؟

همان طور که مي‌دانيد براي هر نوع درمان پزشکي نياز به طي مدت زمان خاصي است. ارتودنسي نيز يکي از درمان‌هايي بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددي تعيين مي‌شود. براي مثال طول مدت درمان ارتودنسي با براکت به طور ميانگين يک تا دو سال مي‌باشد، با اين وجود به هر ميزاني که عمل ارتودنسي پيچيده‌تر باشد و يا به ميزاني که دندان‌هاي شما از انحراف بالاتري برخوردار باشند، طول درمان نيز احتمالاً بيشتر خواهد شد. از سوي ديگر در صورتي که در زمان کودکي عمل ارتودنسي پيشگيرانه يا همان مقدماتي انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالي هم سريعتر و هم با موفقيت بيشتري انجام مي‌شود.

مراقبت از ارتودنسي

لازم به ذکر است براي جلوگيري از شکستن يا خم شدن براکت نيز لازم است مراقبت بيشتري نسبت به مصرف خوراکي‌هاي سفت‌وسخت داشته باشيد. مثلاً خوراکي‌هايي سفت مثل ته ديگ، هويج، سيب درختي، کلم بروکلي و غير ممکن است باعث شکسته شدن يا کنده شدن براکت از دندان شده و يا موجب خم نمودن سيم ارتودنسي شوند. از سوي ديگر سعي کنيد تا جاي ممکن از جويدن برخي خوراکي‌هاي چسبناک که به دندان مي چسبند مانند: آدامس، پاستيل، تافي و کارامل و از اين قبيل خوراکي‌ها در تمام دوران ارتودنسي پرهيز نماييد و مراقبت هاي ارتودنسي را به خوبي انجام دهيد. البته اگر از الانير استفاده کرده ايد مي توانيد آن را درآوريد و سپس اقدام به خوردن کنيد.

در صورتي که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شديد، بهتر است پيش از هر گونه اقدامي خونسردي خود را حفظ نموده، سپس وضعيت را بررسي کرده و ببينيد آيا سيم ارتودنسي هنوز به نگين براکت وصل است يا از آن جدا شده است. در صورتي که سيم هنوز اتصال داشته باشد مي‌توانيد موقتاً با کمي موم ارتودنسي، نگين براکت را به دندان خود بچسبانيد و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانيد.


برچسب ها: ارتودنسی , نی , نی , سایت ,
[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

محافظ برق دوربين مدار بسته

شنبه 23 بهمن 1400
9:47
در کنارِ عشق

محافظ برق دوربين مدار بسته

تمامي دستگاه هاي الکترونيکي که با انرژي برق تغذيه مي شوند، همواره در معرض خطر وقوع نوسانات برقي، افت ولتاژ و … هستند. اين نوسانات مي تواند ناشي از يک منبع طبيعي مانند رعد و برق باشد و يا به دليل افت ولتاژ يا اختلاف پتانسيل شديد برق باشد. به همين منظور تهيه دستگاه هايي براي حفاظت از تجهيزات مداربسته امري ضروري است. از جمله اين دستگاه ها مي توان به انواع محافظ برق در دوربين مدار بسته اشاره نمود که مي توانيد با توجه به نياز سيستم مداربسته خود آنها را از بازار تهيه کنيد. در ادامه به معرفي مناسب ترين محافظ برق دوربين مداربسته مي پردازيم.

وظيفه محافظ برق

وظيفه اصلي يک دستگاه محافظ برق تشخيص نوسانات موجود در جريان برق و يا ولتاژ و خنثي سازي و انتقال آن به زمين از طريق يک سيم متصل به زمين است. در ادامه به شرح بيشتري از عملکرد انواع محافظ برق در دوربين مدار بسته مي پردازيم.

انواع محافظ برق در دوربين مدار بسته

1- دستگاه يو پي اس (UPS)

وظيفه دستگاه UPS برق رساني به تجهيزات موجود است که در اين راستا حفظ تعادل الکتريکي نيز از اهميت زيادي برخوردار است. ساختار دستگاه UPS در واقع به مانند يک خازن است به اين ترتيب که انرژي الکتريکي در ساختار هاي سلول مانند آن ذخيره و نگهداري مي شود تا در هنگام قطع برق از اين انرژي ذخيره شده بتوان براي روشن نگه داشتن تجهيزات استفاده نمود.

در نتيجه دوربين هاي مدار بسته هايک ويژن و نيز دستگاه هاي ضبط مي توانند هنگام قطع برق به کار خود ادامه دهند و تصاوير نيز از دست نروند.

2- دستگاه استابلايزر (Stabalizer)

وظيفه دستگاه استابلايزر (Stabilizer) تنظيم و تثبيت ولتاژ است. در صورت وقوع هر گونه افت و يا نوسان در ولتاژ الکتريکي، اين دستگاه آن را شناسايي نموده و بر طرف مي سازد. در واقع عملکرد اين دستگاه بدين گونه است که در حين وقوع نوسانات در انرژي الکتريکي از رسيدن جريان برق به دوربين مداربسته جلوگيري مي کند. سپس جريان را به طور موقت قطع و پس از يک تاخير جزئي و رفع اشکال، آن را مجددا برقرار مي کند. در نتيجه از وارد شدن خسارت هاي احتمالي به دوربين ها جلوگيري مي نمايد.

البته بايد به اين نکته توجه نماييد که دستگاه استابلايزر يک مزيت اصلي نسبت به ساير انواع محافظ ها دارد. آن هم اين است که، زماني که جريان برق بر اثر وقوع نوسانات قطع مي گردد بسياري از تجهيزات مدار بسته مانند دستگاه ضبط NVR و DVR خاموش شده و مجددا با اتصال جريان ريست مي شوند. براي شروع مجدد کار اين دستگاه ها نياز است تا شخصي براي وارد کردن نام کاربري و رمز عبور در محل حضور داشته باشد. در صورت نبود اين شخص اين کار طبيعتا انجام نشده و چندين ساعت از ضبط تصاوير ممکن است از دست برود.

اما اين مشکل با وجود دستگاه استابلايزر برطرف مي گردد. زيرا اين دستگاه حاوي يک باتري داخلي است که انرژي الکتريکي را در خود ذخيره مي کند. بدين ترتيب در هنگام قطع برق، برق مورد نياز تجهيزات از باتري تامين مي شود. به اين ترتيب، بدون هيچ گونه اختلالي به کار خود ادامه مي دهند.

3- محافظ برق کابل تصوير کوآکسيال

محافظ برق کابل تصوير RG59 يا BNC يک قطعه الکتريکي کوچک است. اين قطعه در هنگام وقوع رعد و برق يا ولتاژ هاي بالا براي حفاظت از تجهيزات مداربسته مورد استفاده قرار مي گيرد. کاربرد اين دستگاه بدين گونه است که به دستگاه ضبط متصل گرديده و ولتاژ وارده بر آن را به زمين منتقل مي کند. بدين ترتيب از فشار وارده بر دستگاه مي کاهد. اين قطعات در انواع يک يا چند پورت توليد شده و در بازار موجوداند.

در هنگام وقوع رعد و برق يا ولتاژ هاي بالا براي حفاظت از تجهيزات مداربسته مي توان از محافظ برق کابل تصوير RG59 يا BNC نيز استفاده نمود. اين دستگاه در واقع يک قطعه الکترونيکي کوچک است که به دستگاه ضبط متصل مي شود. اين قطعه ولتاژ مخرب وارده را قبل از رسيدن به دستگاه به زمين منتقل مي کند. اين قطعات نيز در انواع يک يا چند پورت توليد شده و در بازار موجوداند.

4- محافظ جريان برق اتصال داده يا RS485 در دوربين مدار بسته اسپيددام

به منظور انتقال دستورات کنترلي چرخش و زوم در زواياي مختلف در دوربين هاي مدار بسته گردان يا PTZ از پورت RS485 استفاده مي شود. در اين نوع از دوربين ها به منظور حفاظت از دوربين مداربسته در برابر نوسانات الکتريکي بايد از يک محافظ برق اتصال داده با نام RS485 استفاده نمود تا از خرابي هاي احتمالي در دوربين در هنگام وقوع نوسانات برقي جلوگيري کند.

5- محافظ نوسان برق دوربين هاي تحت شبکه (IP)

در سيستم هاي مدار بسته از نوع تحت شبکه به منظور جلوگيري از مشکلات احتمالي بايد از محافظ نوسان برق مخصوص دوربين هاي مداربسته IP استفاده نماييد. اين محافظ ها نيز در انواع تک يا چند پورت توليد و به بازار عرضه مي شوند.

چه عواملي سلامت دوربين مداربسته را به خطر مي اندازد :

  • عدم استفاده از تجهيزات مناسب: نقش تجهيزات دوربين مداربسته، در ارايه ي تصاوير مطلوب و با کيفيت تعيين است. چنانچه تجهيزات سيستم نظارتي مطلوب نباشد مي توانند سبب ايجاد نوسانات و اختلال در عملکرد آن شود. بنابراين، استفاده از تجهيزات استاندارد، در حفاظت از دوربين مداربسته موثر است.
  • عدم رعايت استانداردهاي کابل کشي و نصب: نصب سيستم مداربسته در نزديکي امواج الکترومغناطيسي، کابل هاي برق فشار قوي و يا انجام داکت کشي هاي غيراصولي باعث کاهش طول عمر دوربين مداربسته و ساير تجهيزات مي شود. همچنين امکان رخ دادن نوسانات برق و آسيب هاي جدي به سيستم دوربين مداربسته نيز افزايش مي يابد.

توصيه در مورد محافظ برق

به طور کلي توصيه مي گردد جهت جلوگيري از ساير مشکلات احتمالي مربوط به برق، يک فيوز به صورت جداگانه در داخل کنتور قرار داد. سپس مستقيما کابلي را از کنتور برق به دستگاه UPS کشيد. همچنين در دوربين هاي مداربسته با بدنه فلزي، بهتر است از پايه هاي فلزي که متصل به يک سطح مقطع فلزي هستند استفاده نکنيد.

زيرا در اين صورت احتمال آسيب ديدن کل سيستم افزايش مي يابد. به همين دليل توصيه مي گردد از پايه هاي غير فلزي و عايق جهت نصب اين دوربين ها استفاده نمود. همچنين مي توانيد از محفظه هايي از جنس پلاستيک يا PVC که در ابعاد مختلف توليد مي شوند نيز استفاده نماييد.

  1. https://hiktejarat.com/product/td-7423ae2hd-fz-sw-ir3/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-7116hqhi-k1/
  1. https://hiktejarat.com/product/سوئيچ-48-پورت-مدل-tl-sg1048/
  1. https://hiktejarat.com/security-challenges-protecting-smes/


برچسب ها: محافظ , برق , دوربین , مدار , بسته ,
[ بازدید : 108 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام 530

پنجشنبه 21 بهمن 1400
9:46
در کنارِ عشق

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام 530

در سال هاي اخير به خصوص يک دهه پيش کمتر کسي حاضر به خريد يک خودروي چيني حتي با قيمتي نزديک به خودروهاي ايراني يا فرانسوي بود و دليل اصلي آن کيفيت پايين، عملکرد ضعيف و استهلاک شديد آنها بود که مشکلات زيادي را به همراه داشت. براي مشتريان خود همراه بود اما امروز خودروهاي چيني کيفيت خوبي دارند و شرايط بازار به گونه اي است که خريد خودروهاي چيني براي بسياري از ايرانيان غيرقابل دسترس شده است!

q5_s08q.jpg

با گذشت زمان، طراحي هاي ناشيانه و زشت خودروهاي چيني جاي خود را به طراحي مستدل داده، ارگونومي ضعيف آنها بهبود يافته و کارايي کلي آنها در گذشته به طرز چشمگيري بهبود يافته و به محصولاتي تبديل شده است که زماني مي توانستند با خودروهاي ايراني و فرانسوي رقابت کنند. نکردند، امروز در بازار خودروهاي گران قيمتي شده اند و خريدشان از توان بسياري از مشتريان خارج است. البته هنوز راه زيادي تا رسيدن خودروسازان چيني به کيفيت و اعتبار توليدکنندگان مطرح دنيا در پيش است، اما سرعت پيشرفت در صنعت خودرو به قدري شگفت انگيز است که در حال حاضر در حال توليد محصولاتي جهاني هستند و قابل پيش بيني نيست. . اين سفر طولاني که در مورد آن صحبت مي کنيم چه زماني طول مي کشد؟ يکي از ترفندهاي چيني ها براي جلب توجه و فروش محصولات خود در سال هاي اخير، علاوه بر تقليد از ظاهر خودروهاي معروف خارجي، استفاده از نام هاي مشابه و نزديک از محصولات معروف دنيا براي ذکر کيفيت و شهرت آن است. لوازم يدکي ام وي ام امروزه براحتي در دسترس مي باشد و ميتوانيد با چيند کليک ساده فروشنده هاي زيادي را پيدا کنيد و از بين انها بهترين را براي خريد برگزينيد.

بررسي ام وي ام 530

چري A5 که در بازار داخلي با نام MVM 530 شناخته مي شود، اولين بار در سال 2006 با سه موتور مختلف 1.5 ليتري، 1.8 ليتري و 2 ليتري با دو گيربکس 5 سرعته دستي و 4 سرعته اتوماتيک عرضه شد. براي مشتريان موجود است.

اين خودرو علاوه بر چين در کشورهاي مختلفي مانند مصر، اوکراين، روسيه و ايران توليد مي شد. در داخل سيلندرهاي خود مي توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نيوتن متر گشتاور توليد کند. در بازار ايران در سال 1389 بود که ام وي ام 530 سدان متولد شد و تنها پس از 6 سال فعاليت در کشور، توليد آن در سال 1395 متوقف شد تا ظرفيت توليد اين شرکت به محصولاتي بهتر و جذاب تر اختصاص يابد.

داخل ام وي ام 530

مانند طراحي بيروني، در داخل کابين نبايد انتظار داشبورد جذاب و پيشرفته اي داشت، اما نسبت به قيمت خودرو کيفيت خوبي دارد و مي توان بر ظاهر ساده آن غلبه کرد. طراحي داخلي بسيار ساده است و کيفيت داشبورد نيز به مرور زمان افت کرده است. البته چري در اين سال ها اقدامات زيادي در اين زمينه انجام داده است و اکنون کيفيت متريال داخلي خودروهاي چري بهبود چشمگيري پيدا کرده است. فروشگاه ديجي کار بصورت مستقيم لوازم يدکي ام وي ام 530 را بصورت آنلاين و حضوري در خيابان ملت تهران (چراغ برق) عرضه ميکند.

طراحي ام وي ام 530

ام وي ام 530 از نظر ظاهري حرف زيادي براي گفتن ندارد و طراحي نه چندان جالب آن در کنار رينگ ها و لاستيک هاي کوچک اين شرکت با وجود بدنه بزرگ و صندوق عقب مکعبي شکل، ناهماهنگ و نه چندان مناسب را نشان مي دهد. -طراحي جالب با توجه به شرايط بازار و قيمت اين خودرو براي فروش، اين امر باعث مي شود ارزش خريد اين خودرو حتي در مقايسه با خودروهاي توليد داخل بسيار پايين باشد.

البته رقباي اين خودرو شرايط چندان بهتري در بازار ندارند. مثلا تندر 90 با همه مشخصات فني خوبش از نظر ظاهري بسيار ساده و ارزان به نظر مي رسد و خودروي پژو پارس با اينکه طراحي زيباتري دارد اما سال هاست شاهد حضور آن در بازار هستيم و تقريباً چهره اي تکراري با کمترين تغيير در طول سال ها دارد.

به طور کلي طراحي محصولات جديد خودروهاي چيني انتظارات را بالا برده و طراحي محصولات نسل قديمي را به يک فاجعه تبديل کرده است، اما با توجه به شرايط فعلي بازار و رقباي موجود در رده قيمتي اين خودرو، بايد کمي خودمان را ساده کرده و در نظر بگيريم. طراحي ام وي ام 530 قابل قبول است.

مشخصات ام وي ام 530

اين خودرو در زمان تحويل با 3 موتور چهار سيلندر بنزيني با حجم 1.5 ليتري 1.8 ليتري و 2 ليتري عرضه شد و با دو گيربکس 5 سرعته و 4 سرعته اتوماتيک دستي اما در دسترس مشتريان قرار گرفت. بزرگترين نسخه بازار داخلي با حجم 1971 سانتي متر مکعب و جفت با گيربکس 5 سرعته دستي به مشتريان عرضه شد.

اين موتور با مصرف سوخت 6.8 ليتر در شرايط استاندارد مي تواند 139 اسب بخار قدرت در محدوده 5750 دور در دقيقه و حداکثر گشتاور 182 نيوتن متر در محدوده 4500 دور در دقيقه توليد کند که با استفاده از گيربکس 5 سرعته دستي بر روي آن دريافت و منتقل مي شود. چرخ هاي جلو، در 12 ثانيه مي توانيد از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت برسيد.

ام وي ام 530 به طور کلي با طول 4552 ميلي متر، عرض 1750 ميلي متر و ارتفاع 1483 ميلي متر ساخته مي شود که در مجموع وزن اين خودرو را به حدود 1290 کيلوگرم رساند.بهترين فروشگاه اينترنتي براي خريد با بالاترين کيفيت و بهترين قيمت لوازم يدکي ام وي ام ديجي کار مي باشد که شما ميتوانيد براحتي کليه نياز هاي خودروي خود را تهياه کنيد.يکي از پر مصرف ترين قطعه مصرفي اين مدل خودرو سپر عقب ام وي ام 530 مي باشد که در تصادفات معمولا آسيب مي بيند.

منبع: ديده بان ايران


برچسب ها: مشخصات , فنی , و , ظاهری , ام , وی , ام , 530 ,
[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مدل‌هاي DELL EMC UNITY XT STORAGE

چهارشنبه 20 بهمن 1400
8:43
در کنارِ عشق

مدل‌هاي DELL EMC UNITY XT STORAGE

در سري‌هاي جديد DELL EMC موسوم به Unity XT، آرايه هاي ذخيره ساز به ميزان 2 برابر داراي IOPS بيشتر، فضاي رم بيشتر و 50% درايو بيشتر نسبت به سري هاي قبلي خود دارا مي باشد.

در بخش تکنولوژي خبرگزاري ايلنا گزارش جامعي در ارتباط با مقايسه مدل هاي ذخيره ساز ها بيان شده است . اين ذخيره سازهاي All Flash و Hybrid با داشتن کنترلرهاي Dual Active و ويژگي هاي Enterprise به نحوي طراحي شده اند که عملکرد خوبي داشته باشند و data reduction يا تقليل داده را به ميزان 5 برابر بهينه نموده و موجب ساده سازي اهداف multi-cloud سازمان ها شده است.

معماري

ذخيره سازهاي unity xt به دليل دارا بودن پردازنده هاي قدرتمند خانواده intel Xeon، يک معماري يکپارچه براي بلاک، فايل و Virtual Volume ها همراه با پشتيباني همزمان از پروتکل هاي Fiber Channel، ISCSI و NAS را فراهم مي کنند. هر يک از اين ذخيره سازها از دو Storage Processor و از رابط SAS 12Gbبراي back end دستگاه و از يک معماري چند هسته اي بهره مي برند تا بهترين عملکرد از لحاظ کارايي و عملکرد را ارائه کنند. هم چنين با استفاده از Disk Array Enclosure ها (DAEs) مي توان فضاي ذخيره سازي را افزايش داد.

n2_kn6w.png

مشخصات فيزيکي

جهت اطلاع بيشتر در ارتباط با مشخصات فني و مشاوره فروش با کارشناسان واحد فروش رسيس در ارتباط باشيد .


برچسب ها: مدل‌های , DELL , EMC , UNITY , XT , STORAGE ,
[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

زوم اپتيکال چيست؟

سه شنبه 5 بهمن 1400
18:11
در کنارِ عشق

زوم اپتيکال چيست؟

زوم به معناي ساده بزرگ ديدن سوژه در يک قاب است. زوم در دو نوع زوم اپتيکال و زوم ديجيتال وجود دارد که هر يک براي کاربري هاي متفاوت مورد استفاده قرار مي گيرند. بزرگنمايي لنز يا همان zoom تابعي از فاصله کانوني و ميدان ديد حاصل از آن است. هرچه فاصله کانوني طولاني تر باشد ميدان ديد کوچکتر است. در هر دو نوع ZOOM فاصله کانوني از اهميت ويژه ايي برخوردار است اما هنگام خريد اکثر کاربران به آن توجه نمي کنند.

بيشتر بخوانيد: هايک ويژن

به طور کلي زوم يا بزرگنمايي در تصوير را به دو دسته کلي تقسيم مي کنند. زوم اپتيکال و زوم ديجيتال زوم اپتيکال به بزرگنمايي گفته مي شود که از طريق تغيير در فاصله کانوني لنز دوربين ايجاد مي شود. به صورت کلي هرچه فاصله کانوني لنز دوربين بيشتر باشد ميزان بزرگنمايي ان بيشتر است.

بيشتر بخوانيد: يو پي اس


تفاوت لنز وريفوکال با لنز زوم

لنز ويفوکال و لنز زوم داراي يک نقطه مشترک هستند. در هر دوي انها امکان تغيير فاصله کانوني وجود دارد. اين امکان در لنز وريفوکال به صورت دستي صورت مي گيرد به اين صورت که شما با دست لنز را چرخانده و به زاويه مناسب خود تنظيم ميکنيد. پس از تنظيم فاصله کانوني شما معمولا بايد فوکوس دوربين را دوباره تنظيم کنيد.
در لنزهاي زوم عمل تغيير فاصله کانوني دوربين به صورت خودکار انجام مي گيرد. به اين معناست که شما تنها دستور انجام زوم را صادر مي کنيد و لنز فاصله کانوني خود را با توجه به ميزان زوم مورد نظر شما افزايش مي دهد. معمولا در لنزهاي زوم فوکوس لنز پس از تغيير فاصله کانوني به صورت خودکار تنظيم مي شود.


تفاوت زوم اپتياکال با زوم ديجيتال

در ساده ترين تعريف ميتوان زوم اپتيکال را شکل واقعي و زوم ديجيتال را شکل مجازي از بزرگنمايي معرفي کرد. در زوم اپتيکال با انجام بزرگنمايي کيفيت و رزولوشن تصوير تقريبا بدون تغيير باقي مي ماند. اما در زوم ديجيتال با کشيدن تصوير اجزاي ان به صورت بزرگتري به نمايش در مي ايند و در واقع شما هرقدر بيشتر بزرگنمايي داشته باشيد رزولوشن تصوير شما کمتر خواهد شد. با توجه به کاهش روزولشن تصوير، زوم ديجيتال تنها جنبه اي تبليغاتي دارد و کاربردي به عنوان بزرگنمايي براي شما نخواهد داشت.

بيشتر بخوانيد: ردياب خودرو

زوم اپتيکال چيست؟

زوم اپتيکال زماني اتفاق مي افتد که اجسام دورتر را بدون کاهش کيفيت بزرگنمايي مي کند. در Optical zoom عناصر داخل لنز حرکت مي کنند تا فاصله کانوني را کاهش و افزايش دهند. با کاهش فاصله کانوني ميدان ديد وسيع تر خواهد شد و جزئيات درون تصوير کمتر ديده مي شوند. تنها دوربين هايي با لنز متغير مي توانند از Optical zoom پشتيباني کنند. در کاتالوگ دوربين مداربسته اين زوم را با ضريب X نمايش مي دهند. به عنوان مثال 20X به معني اين است که دوربين مي تواند تا 20 برابر بر روي سوژه زوم کند. زماني که از Optical zoom استفاده مي کنيد ديدتان محدود مي شود اما جزئيات بيشتري را بدون افت کيفيت مي بينيد.

به عنوان مثال تلسکوب مبتني بر زوم اپتيکال عمل مي کند. در صورتي که با کمک تلسکوب به ماه نگاه کنيد آن را در اندازه بزرگتري مي بينيد. با استفاده از زوم اپتيکال بدون کاهش کيفيت اجسام را بزرگتر و با وضوحي قابل قبول مي بينيد.

مزايا و معايب زوم اپتيکال چيست؟

  • مزايا : جزئيات را با وضوح بالا نمايش مي دهد.
  • معايب : بعد از ثبت تصوير امکان زوم اپتيکال وجود نخواهد داشت. زاويه ديد در Optical zoom محدود خواهد بود.

کاربرد زوم اپتيکال چيست؟

رايج ترين کاربرد زوم اپتيکال براي دوربين هاي مداربسته جاده ها است. اگر دوربين مداربسته جاده به زوم اپتيکال مجهز باشد مي تواند به سادگي پلاک خودرو را با وضوح قابل قبولي در حرکت ثبت کند.زوم اپتيکال براي کارخانه ها، مترو، خيبان هاي پر رفت و آمد و… مورد استفاده قرار مي گيرد و مي تواند با زوم بر روي سوژه هاي مختلف تصاوير شفاف و واضحي را ثبت کند.

زوم ديجيتال چيست

در زوم ديجيتال قسمتي از تصوير که قصد بزرگنمايي آن را داريد بريده مي شود و سپس با اضافه کردن پيکسل عکس را بزرگ مي کند. زوم ديجيتال کيفيت تصوير را به شدت کاهش مي دهد و جزئيات در آن به وضوح قابل مشاهده نيست. ZOOM ديجيتال تصاوير را بزرگ مي کند بدون آنکه اطلاعات بيشتري در تصوير ثبت شود. در صورتي که جزئيات از اهميت ويژه ايي براي شما برخوردارند زوم ديجيتال گزينه مناسبي نخواهد بود.

کاربرد زوم ديجيتال چيست؟

پيشنهاد مي کنيم اگر مجبور به استفاده از زوم ديجيتال شديد هم از زوم ديجيتال دوربين مداربسته استفاده نکنيد زيرا به شدت کيفيت تصوير را پايين ميارد. مي توانيد از نرم افزارهاي موجود براي بزرگنمايي تصوير استفاده کنيد که به مراتب کم تر از زوم ديجيتال دوربين تصوير را تار و بي کيفيت مي کنند.

تفاوت زوم اپتيکال و ديجيتال

اگر جزئيات تصوير براي شما مهم است بهتر است از زوم ديجيتال استفاده نکنيد و به دنبال زوم اپتيکال باشيد. زوم اپتيکال براي تصاوير Live مورد استفاده قرار مي گيرد و مي توانيد به صورت لحظه اي بر روي تصاوير زوم کنيد اما زوم ديجيتال مخصوص تصاويري است که از پيش ثبت شده اند. اگر مي خواهيد به صورت دقيق بر روي سوژه هاي درون تصوير زوم کنيد بهتر است به سراغ زوم اپتيکال برويد تا بتوانيد بدون افت کيفيت بر روي سوژه زوم کنيد.

زوم اپتيکال شکل واقعي زوم است و زوم ديجيتال به نوبه ايي تصوير را برش مي دهد و سپس بزرگنمايي مي کند. در Optical zoom با انجام بزرگنمايي کيفيت و رزولوشن تصوير تقريباً بدون تغير باقي خواهد ماند و اما در زوم ديجيتال گويي تصوير کشيده شده است و در واقع هرچقدر بيشتر بزرگنمايي داشته باشيد رزولوشن تصوير کمتر است. نتايج به دست آمده از زوم ديجيتال اصلاً قابل قبول نيست و بهتر است حد الامکان از Optical zoom استفاده کنيد.

به عنوان مثال براي ديدن ماه از تلسکوب استفاده مي شود که تلسکوب نيز به نوعي زوم اپتيکال مجهز است. براي بزرگنمايي تصوير در برنامه فتوشاپ از زوم ديجيتال استفاده مي شود.

زوم با استفاده از فواصل کانوني مختلف

يکي از ويژگي هاي مهم براي زوم دوربين مداربسته، فاصله کانوني آن است. فاصله کانوني لنز تعيين کننده عمق تصوير است. فاصله کانوني برحسب ميلي متر بيان مي شود. هرچه عدد فاصله کانوني بر حسب ميلي متر بيشتر باشد عمق تصوير نيز بيشتر خواهد بود و امکان زوم بيشتري نيز فراهم است. در هنگام انتخاب دوربين بايد به فاصله کانوني آن توجه کنيد و با توجه به نوع کاربري و نيازتان دوربيني با لنز مناسب را انتخاب کنيد تا بتوانيد در صورت نياز از زوم اپتيکال و زوم ديجيتال استفاده کنيد. در برخي از انواع دوربين هاي مداربسته مانند دوربين هاي باکس امکان تعويض لنز وجود دارد و مي توانيد لنزهاي متفاوتي را براي آن به صورت جداگانه خريداري کنيد.

لنز ثابت

لنز ثابت داراي فاصله کانوني ثابت است. در لنز ثابت امکان زوم اپتيکال و ديجيتال وجود ندارد. اين لنزها بيشتر براي کاربري هاي معمولي مورد استفاده قرار مي گيرد.

بيشتر بخوانيد: آداپتور صنعتي

لنز متغير

لنزهاي متغير داراي دو فاصله کانوني هستند و زاويه ديد آن ها بين دو بازه متغير خواهد بود. در اين نوع لنز ها امکان زوم وجود دارد و مي توان از دور بر روي سوژه هاي مختلف زوم کرد که در دو نوع وريفوکال و موتورايز در بازار موجود هستند. در لنزهاي وريفوکال بايد به صورت دستي بر روي سوژه زوم کنيد اما در لنزهاي موتورايز زوم به صورت خودکار انجام مي شود.

نکته

  • هرچه فاصله کانوني لنز دوربين مداربسته بيشتر باشد ميزان بزرگنمايي آن بيشتر است.
  • اگر کيفيت تصاوير براي شما ضروري است تنها روي Optical zoom تمرکز کنيد.


برچسب ها: زوم , اپتیکال , چیست؟ ,
[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به در کنارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]