????? ???? ??? ????

يکشنبه 12 شهريور 1402
10:03
در کنارِ عشق

احتمالا اکثر شما در دوران کودکي خود اين اسباب بازي ها را ساخته ايد. لگو يک آجر پلاستيکي پرطرفدار است که با کنار هم قرار دادن آنها اشکال مختلفي مي سازيد. اين اسباب بازي ها سال هاست مورد استفاده قرار مي گيرند و نسل هاي زيادي با آنها خاطره دارند. اين اسباب بازي ها آنقدر محبوب و دوست داشتني هستند که افراد در هر سني دوست دارند با آنها بازي کنند. همچنين ممکن است علاقه مند باشيد که در مورد تاريخچه اسباب بازي هاي لگو و اينکه لگو چيست بدانيد.

فکر نمي کنيم کسي باشد که نداند اسباب بازي لگو چيست چون قطعا همه شما اين اسباب بازي ها را از دوران کودکي خود به ياد داريد. حتي اگر چيزي در مورد شرکت لگو نمي‌دانيد، مي‌توانيد از اسباب‌بازي‌هاي آن‌ها فيگورهاي مختلف بسازيد. اما به طور کلي براي اينکه بدانيم لگو چيست بايد گفت که اسباب بازي هاي لگو قطعات پلاستيکي هستند که مي توان آنها را به صورت آجر روي هم قرار داد. بنابراين، مي توانيد هر شکلي را با آنها بسازيد.

لگو يکي از اسباب بازي هاي مورد علاقه کودکان است، به طوري که هر کودکي در جهان آن را دنبال مي کند. اگر به تاريخچه شرکت لگو نگاهي بيندازيد، متوجه مي شويد که اين برند سال هاست که يک برند محبوب و پرطرفدار بوده است. اين تکه هاي رنگي کوچک که براي کودکان بسيار جذاب است مي تواند در تحريک خلاقيت و آموزش و همچنين جنبه سرگرمي کودک موثر باشد.

در واقع، بچه ها در حين بازي مهارت هاي زيادي را با اتصال قطعات و جدا کردن دائمي آن ها ياد مي گيرند. با توجه به کارايي بالا و مزاياي زيادي که اين بازي براي کودکان به ارمغان مي آورد، بازي بسيار مفيدي به حساب مي آيد.

تاريخچه اسباب بازي هاي لگو

حالا که متوجه شديد لگو چيست، بهتر است داستان شرکت لگو را بدانيد. شايد براي شما جالب باشد که چگونه اين شرکت شروع به کار کرد و چگونه به مرور زمان به عنوان يک برند محبوب شناخته شد.

آقاي اوله کرک کريستينسن مخترع و سازنده لگو است و در سال 1932 شرکت لگو را در دانمارک تأسيس کرد. حالا مي پرسيد لگو چيست؟ در زبان دانمارکي لگ به معني بازي و گود به معناي خوب است، براي ايجاد اين کلمه از آن استفاده کردند، در واقع لگو ترکيبي از دو کلمه دانمارکي و به معناي خوب بازي کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کريستينسن به ساخت در و پنجره براي ساختمان هاي چوبي مشغول است. در سال 1932 به دليل مشکلات اقتصادي و شرايط نامساعد مالي، شرکت وي دچار بحران شد و وضعيت شرکت او بسيار آشفته بود. به همين دليل آقاي اول کرک کريستينسن تصميم گرفت براي بهبود وضعيت، عروسک هاي چوبي بسازد و بفروشد. در واقع مي توان گفت که تاريخچه کمپاني لگو از همين زمان آغاز شد. سپس شروع به ساخت بازي هاي زيادي کرد. اين اسباب بازي ها شبيه لگوهاي امروزي بودند، از چوب ساخته مي شدند و اغلب از هواپيما، ماشين و غيره تشکيل مي شدند.

پس از مدتي آقاي اول کرک کريستيانسن به اين فکر افتاد که نامي مناسب براي شرکت خود انتخاب کند و در نهايت با کمک ساير همکاران نام لگو را براي اين شرکت انتخاب کردند. از آنجايي که براي موسس گروه لگو کيفيت اسباب بازي هايش اهميت زيادي داشت، از بهترين چوب براي ساخت آنها استفاده کرد.

با توجه به کيفيت و جذابيت محصولات شرکت اسباب بازي لگو، زماني که اکثر مردم با اين اسباب بازي آشنا شدند و متوجه شدند لگو چيست، ميزان خريد از اين شرکت افزايش يافت و اين روند ادامه يافت. در تاريخچه کمپاني لگو در دوران جنگ جهاني مشخص است که اين اسباب بازي ها حتي در آن شرايط نيز طرفداران خود را از دست ندادند و هر روز بر تعداد آنها افزوده مي شد.

همانطور که اشاره کرديم، برند اسباب بازي لگو از چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده مي کرد. اين روند تا سال 1947 ادامه يافت تا اينکه مديريت شرکت لگو تصميم گرفت از پلاستيک به جاي چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده کند. اسباب‌بازي‌هاي لگو که از پلاستيک ساخته مي‌شدند و در بازار به فروش مي‌رسيدند، مشابه آن‌هايي بودند که امروزه در بازار ديده مي‌شوند.

پس از مرگ اوله کرک کريستينسن در سال 1958، فعاليت هاي شرکت لگو با مديريت پسرش ادامه يافت. در سال 1960، آتش سوزي در کارخانه اسباب بازي لگو رخ داد. نيمي از اسباب بازي هاي موجود در کارخانه هنوز از چوب ساخته شده بودند، بنابراين آتش سوزي رخ داد و خسارت بيشتري به شرکت وارد کرد. پس از اين اتفاق، شرکت لگو در توليد تمامي اسباب بازي هاي خود از پلاستيک استفاده کرد. اما در اين سال ها، افراد بيشتري برند لگو را در کشورهاي ديگر مي شناختند. اين برند در دنيا محبوبيت زيادي پيدا کرد و محصولات آن در کشورهاي فرانسه، آلمان، سوئد، بريتانيا و ... به فروش رسيد.

بعداً شرکت اسباب‌بازي لگو قطعات و تجهيزات بيشتري را براي بازي کودکان عرضه کرد. اين شرکت همچنين آجرهاي پلاستيکي بزرگتري توليد کرد تا کودکان بتوانند از آن استفاده کنند. با گذشت زمان پکيج هاي جذاب تر لگو با مدل هاي زيبا براي کودکان مانند جنگ ستارگان، فضايي، دزدان دريايي، قلعه ها و ... در بازار ظاهر شدند. از زماني که مردم سراسر جهان ياد گرفتند لگو چيست، از بازي با آن و خلق خاطرات شاد لذت بردند.


برچسب ها: ????? , ???? , ??? , ???? , ,
[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به در کنارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]